Hotellers Front Office funktion og Revenue Management.

Front Office:

Front Office er et begreb der bruges om det sted, hvor den første interaktion mellem en gæst og en virksomhed sker.
Som ordet direkte oversat betyder: “for-kontor”.

På et hotel er front-office funktionen typisk receptionen, hvor gæsten møder og kommer i dialog med receptionisten. Dette sted er vigtigt, da gæsten her oftest danner sit førstehåndsindtryk om personale og stemning på hotellet.

Receptionen på et hotel har oftest rigtig mange funktioner, såsom den første velkomst af gæsterne, ind- og udtjekning, koordinering af værelsesfordeling, besvarelse af mails og telefoner, og endelig at opfylde gæsternes personlige behov og eventuelle problemstillinger.

Front Office er typisk ledet af en Front Office Manager (FOM), der har hovedansvaret for receptionen og receptionisterne.

 

reception01
Revenue Management
LINK

Forbrugerne er blevet mere prisbevidste, og samtidig forventer de høje servicestandarder, og opfyldelse af deres individuelle og personlige behov.

Revenue management kan i den forbindelse, hjælpe virksomhederne med at optimere salg, forbedre gæsteservice og udvikle nye produkter, der er blevet tilpasset til gæsternes ændrede adfærd.

“Selling the Right Room to the Right Client at the Right Moment at the Right Price”

 

Som servicemedarbejder i hotelbranchen er det vigtigt at læse sine kunders behov, samt have en god situationsfornemmelse – som revenue management også omhandler.

Et eksempel fra virkelighedens verden kunne være, en velhavende familie som er blevet booked et alm. værelse, kunne tilbydes et af de større og bedre (dyrere) værelser, fordi jeg som servicemedarbejder vurderede dem som velhavende.